Koulutuksen kohderyhmä: aineenopettajat
Koulutuksen tavoitteet:
Lisätä aineenopettajien osaamista liittyen tehostettua ja erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden tarpeisiin (mm. kielelliset vaikeudet ja matematiikan pulmat, adhd, autismin kirjo, haastava käyttäytyminen)
Monipuolistaa aineenopettajien pedagogisia menetelmiä, joilla voi vastata monenlaisiin tarpeisiin
Vahvistaa opettajien yhteistyötä ja osaamisen jakamista
Tukea työssäjaksamista
1 pv. (24.9.) Kun koulu takkuaa ja opiskelu ei suju
-Kehityksellisen kielihäiriön ja neurobiologisten häiriöiden (adhd, autismin kirjo) vaikutukset nuoren arkeen
-keinoja tukea nuoren oppimista ja arjen toimintaa
-ideoita oppimaan ohjaukseen ja opiskelustrategioihin
-oman kokeilun käynnistäminen
2 pv. (5.11.) Haastava käyttäytyminen haltuun
-haastavan käyttäytymisen syitä (mm. neurobiologiset häiriöt), ennaltaehkäisy ja ratkaisukeinoja
-käytännön työkaluja oppimisen ja hyvinvoinnin tukemiseen
-positiivinen pedagogiikka arjessa
- keinoja vahvistaa nuoren osallisuutta
-käytännön kokeilujen jakamista ja sparrausta
Kouluttajina toimivat Sari Granroth-Nalkki, KM, ohjaava opettaja, erityisopettaja, luokanopettaja sekä Sanna Vallenius, ohjaava opettaja KM, erityisluokanopettaja ja opinto-ohjaaja.
Koulutuksen kohderyhmä: aineenopettajat
Koulutuksen tavoitteet:
Lisätä aineenopettajien osaamista liittyen tehostettua ja erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden tarpeisiin (mm. kielelliset vaikeudet ja matematiikan pulmat, adhd, autismin kirjo, haastava käyttäytyminen)
Monipuolistaa aineenopettajien pedagogisia menetelmiä, joilla voi vastata monenlaisiin tarpeisiin
Vahvistaa opettajien yhteistyötä ja osaamisen jakamista
Tukea työssäjaksamista
1 pv. (24.9.) Kun koulu takkuaa ja opiskelu ei suju
-Kehityksellisen kielihäiriön ja neurobiologisten häiriöiden (adhd, autismin kirjo) vaikutukset nuoren arkeen
-keinoja tukea nuoren oppimista ja arjen toimintaa
-ideoita oppimaan ohjaukseen ja opiskelustrategioihin
-oman kokeilun käynnistäminen
2 pv. (5.11.) Haastava käyttäytyminen haltuun
-haastavan käyttäytymisen syitä (mm. neurobiologiset häiriöt), ennaltaehkäisy ja ratkaisukeinoja
-käytännön työkaluja oppimisen ja hyvinvoinnin tukemiseen
-positiivinen pedagogiikka arjessa
- keinoja vahvistaa nuoren osallisuutta
-käytännön kokeilujen jakamista ja sparrausta
Kouluttajina toimivat Sari Granroth-Nalkki, KM, ohjaava opettaja, erityisopettaja, luokanopettaja sekä Sanna Vallenius, ohjaava opettaja KM, erityisluokanopettaja ja opinto-ohjaaja.
HUOM! Koulutustilan ovet avautuvat aamulla klo 8.15. Koulutuksessa tarjotaan aamukahvi/tee ja suolainen sekä iltapäiväkahvi/tee.