Koulutuksen kansikuva

 

OPSin käyttöönotto alakoulussa

Fasilitoitu kahden tunnin iltapäivätilaisuus rakentuu kokemusasiantuntijoiden eli osallistujien tiedon ja kokemuksen jakamiseen. Opetussuunnitelman käyttöönottoon liittyvät  oivallukset ja toimivat käytännöt on hyvä saada yhteiseen jakoon sekä mahdolliset pulmat on tärkeä tehdä näkyväksi. Tilaisuuteen toivotaan osallistujia kaikista kunnista. Tilaisuuksien tuottamaa aineistoa hyödynnetään tulevien OPS-koulutusten suunnittelussa.

Tavoitteet

  • saada tukea ja välineitä opetussuunnitelman toteuttamiseen koulun arjessa
  • tunnistaa käyttöönoton pulmakohtia ja jakaa kokemuksia opetussuunnitelman käyttöönotosta
  • oppia hyödyntämään opetussuunnitelmaa työvälineenä koulun arjessa
  • lisätä tietoa opetussuunnitelman sisällöistä, tavoitteista, vuosiluokkaistamisesta ja arviointiperusteista
  • saada tietoa opetussuunnitelman käyttöönotosta ja löytää keinoja tukea prosessia
Yksiosainen koulutus

 

Fasilitoitu kahden tunnin iltapäivätilaisuus rakentuu kokemusasiantuntijoiden eli osallistujien tiedon ja kokemuksen jakamiseen. Opetussuunnitelman käyttöönottoon liittyvät  oivallukset ja toimivat käytännöt on hyvä saada yhteiseen jakoon sekä mahdolliset pulmat on tärkeä tehdä näkyväksi. Tilaisuuteen toivotaan osallistujia kaikista kunnista. Tilaisuuksien tuottamaa aineistoa hyödynnetään tulevien OPS-koulutusten suunnittelussa.

Tavoitteet

  • saada tukea ja välineitä opetussuunnitelman toteuttamiseen koulun arjessa
  • tunnistaa käyttöönoton pulmakohtia ja jakaa kokemuksia opetussuunnitelman käyttöönotosta
  • oppia hyödyntämään opetussuunnitelmaa työvälineenä koulun arjessa
  • lisätä tietoa opetussuunnitelman sisällöistä, tavoitteista, vuosiluokkaistamisesta ja arviointiperusteista
  • saada tietoa opetussuunnitelman käyttöönotosta ja löytää keinoja tukea prosessia