Koulutuksen kansikuva

 

Arviointi oppimisena

Koulutuspäivässä keskitytään oppimisen aikaiseen arviointiin, näin käsittelyssä ovat erityisesti formatiivinen arviointi, palaute sekä oppilaiden itsearviointi ja vertaisarviointi. • Monipuolisen arvioinnin kytkeytyminen opetuksen ja oppimisen prosessiin • Hyvä arviointi ja palaute suuntaa tulevaan, ei menneeseen • Kysymisen ja vuorovaikutuksen taito arvioinnin ytimessä • Metakognitio ja oman oppimisen ymmärrys ja omistajuus • Myönteisten uskomusten ja motivaation tukeminen arvioinnilla • Itsearvioinnin ja vertaisarvioinnin kieli ja käsitteet • Dynaaminen arviointikäytäntö oppimisen tukena

Yksiosainen koulutus

 

Koulutuspäivässä keskitytään oppimisen aikaiseen arviointiin, näin käsittelyssä ovat erityisesti formatiivinen arviointi, palaute sekä oppilaiden itsearviointi ja vertaisarviointi. • Monipuolisen arvioinnin kytkeytyminen opetuksen ja oppimisen prosessiin • Hyvä arviointi ja palaute suuntaa tulevaan, ei menneeseen • Kysymisen ja vuorovaikutuksen taito arvioinnin ytimessä • Metakognitio ja oman oppimisen ymmärrys ja omistajuus • Myönteisten uskomusten ja motivaation tukeminen arvioinnilla • Itsearvioinnin ja vertaisarvioinnin kieli ja käsitteet • Dynaaminen arviointikäytäntö oppimisen tukena

Perusopetuksen opetus- ja ohjaushenkilöstölle suunnattu workshop-tyyppinen koulutus sisältäen ajattelua aktivoivia luento-osuuksia ja toiminnallista työskentelyä. Luento-osuuksissa teemaa lähestytään tutkimuksen ja käytännön esimerkkien näkökulmasta. Vertaistyöskentelyssä syvennetään ymmärrystä ja ideoidaan menetelmiä arkeen mukaan otettavaksi.

Koulutusmateriaalit
  • Arviointi oppimisena TRE 6_4_2017final.pdf